מרן הגר"ח: "משיח עומד לבוא, כמו שאמרו חז"ל במוצאי שביעית בן דוד בא"

    צבי הדס 1 Comment on מרן הגר"ח: "משיח עומד לבוא, כמו שאמרו חז"ל במוצאי שביעית בן דוד בא"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאורע נדיר וייחודי נערך השבוע במעונו של מרן הגר"ח קניבסקי כאשר לומדי הכולל המפורסם 'כולל ש"ס אידען', סיימו את הש"ס בתוך שנה אחת.

    השבוע, זכו תלמידי המחזור השביעי – תשע"ה – לסיים את הש"ס כולו שנלמד במסגרת זו. ואך טבעי היה שהמעמד ייערך בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שהמיזם הקדוש הזה ולומדיו, קרובים אל ליבו מאז הקמתו.

    מי שהגיע במיוחד להשתתף במאורע מארצות הברית, הוא נשיא הכולל, גאב"ד ק"ק פוזנא, הגאון רבי אברהם אייזען שליט"א, מי שלפני כמה שנים הגה את המיזם המפואר הזה, ומאז הוא עומד בנשיאות הכולל המפואר 'ש"ס אידען'. גאב"ד פוזנא שליט"א ברר קבוצה מזוקקת של אברכים מופלגים בתורה. כאשר תנאי הסף לכניסה, היה ידיעה מקיפה בכל התלמוד בבלי – כשכל האברכים, נבחנו עליו גמרא עם ביאור רש"י ותוספות.

    רגעים לפני מעמד הסיום, נכנסו רבני הכולל אל חדרו של מרן שר התורה שליט"א, יחד עם בניהם שבאו בבגדי שבת לחגוג את שמחתם. אלא שמרן שליט"א הפתיע את הנוכחים, ושאל: "אפשר לבחון אתכם על כל הש"ס?". מכאן ואילך החל מעמד מרגש של קידוש ה' עצום. כאשר שר התורה מציב שאלות שמצריכות ידיעה מקיפה בכל הש"ס. אך האברכים הוכיחו בקיאות מפליאה, שהוציאה את מרן שליט"א מגדרו בשל התפעלותו.

    לאחר מכן מזג מרן 'לחיים' מיין מיוחד שהוציא לכבוד האירוע הנדיר והמיוחד ומיד לאחר מכן פצח מרן הגר"ח בשירת: "אשריכם-אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם ביותר".

    לאחר שבירך מרן שליט"א את כל אחד ואחד מהלומדים באופן אישי, ביקש גאב"ד פוזנא השב לקהילתו בפלטבוש, להעביר דברי חיזוק על המצב הקשה בארץ הקודש. מרן השיב שאין מה לדאוג, כי התורה מגנא ומצלא בכל עידן, והוסיף כי "משיח עומד לבוא, כמו שאמרו חז"ל במוצאי שביעית בן דוד בא".

    לקראת יציאת האברכים מביתו, חזר מרן שליט"א והביע את התפעלותו, והתבטא ביטוי נדיר כשאמר:  "האברכים הללו, לומדי כולל ש"ס אידען, יהיו מהראשונים שיזכו לקבל את פניו של משיח צדקנו".
    ASW_4871

    IMG_2151

    IMG_2082

    ASW_4796 (1)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כבר הוכחש על ידי בני ביתו של מרן שר. התורה